I've never forgotten about you even for a single day
♥ ALHAMDULILLAH YA RABB . May ALLAH send me to Uthmaniah earth safely.♥

Couple atau ALLAH ?

Assalamualaikum .

Tadi , aku ada tertenguk video fasal percintaan remaja.

tenguk ni :-



Adakah kita boleh mencintai seseorang itu tanpa pengetahuannya ?
Bila aku tenguk video ini , yes.. Couple zaman sekarang tersangatlah melanggar hukum ISLAM. Sudah tu , mengaku lak sebagai Muslim. tak patot tak patot. Sepatutnya, kita sebagai seorang Muslim , kita hendaklah sentiasa ikut hukum2 Islam . Jangan pula kita buat hukum kita sendiri. Tersangatlah melanggar perintah ALLAH.
Kita patut ingat ye . Kita kini berada di Akhir Zaman. Mungkin Kiamat itu akan berlaku esok, lusa ataupun hari ini . Tiada siapa yang tahu bila kiamat akan berlaku melainkan ALLAH. Jadi kawan2 , marilah kita menyusun sepuluh jari / menadahkan tangan kita bagi meminta ampun kepada-NYA dan meminta perlindungan daripada-NYA . Berdoalah kepada Allah . Sesungguhnya , ALLAH itu MAHA MENDENGAR , MAHA PENGAMPUN lagi MAHA PENYANYANG ! .
Janganlah kita berlengah-lengah lagi. INGATLAH bahawa , pintu taubat masih tebuka buat orang2 yang ingin bertaubat kepada-NYA dan akan tertutup bila tiba masanya.
Nasihat ini juga saya tujukan buat diri saya sendiri kerana saya juga masih perlu melakukan taubat kepada ALLAH atas segala dosa yang telah saya lakukan didunia-NYA ini!

"YA ALLAH YA TUHAN ku . Aku bersyukur kepada-MU YA ALLAH kerana KAU telah memberikan aku nyawa untuk terus hidup di dunia-MU ini. Sesungguhnya, KAU terus hidupkn aku kerana KAU mahu aku melakukan amar maa'ruf nahi mungkar" . KAU mahu aku melakukan taubat kepada-MU . YA ALLAH YA TUHAN KU , sesugguhnya .. hanya Engkau yang mendengar doaku ini . Aku bersyukur lagi kepada-MU YA ALLAH kerana , aku masih dapat berjumpa dengan ibu bapaku, keluargaku , kawan-kawanku dan orang lain. YA ALLAH , bukakan lah pintu hatiku untuk sentiasa melakukan taubat kepada-MU dan izinkanlah aku dan umat ISLAM yang lain untuk memasuki ke dalam Syurga-MU YA ALLAH. Berilah perlindungan kepada mereka semua termasuklah keluargaku daripada gangguan syaitan. Berilah hidayah kepada mereka yang masih leka dengan kehidupan di dunia YA ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau yang boleh memakbulkan Doaku ini. Amin.."

Marilah bersama-sama mengaminkan Doaku ini kawan-kawan ..

Selalu aku fikir, perlu ke aku kasi tahu akan perasaanku terhadap orang yang aku sukai ? Sangat memeningkan kepala aku. Mudah mudahan , ALLAH akan memberi jalan penyelesaian bagi masalah ku ini..

Jadi kawan-kawan.. Ingatlah bahawa berCOUPLE itu haram. Ingatlah Akhirat !!

Wassalam.
Thankyou for reading :) Give me some advice .

0 give some word:

Post a Comment

comment a good thing ok.