I've never forgotten about you even for a single day
♥ ALHAMDULILLAH YA RABB . May ALLAH send me to Uthmaniah earth safely.♥

Betol ke tak ?

Assalamualakum & hi kepada kawan-kawan sekalian..


Alamatnya , page ini jadi Diary aku la. Since aku selalu tulis kat sini pasal hidup aku. About my title today " betol ke tak?' ..
Sebenarnya , ini disebabkan .. ada classmate aku ni , yang bagaikan tukang tilik boleh nampak bahawa aku dan SI DIA ada harapan untuk bersama . lagipun , bukan dia sorang je , ada lagi classmate lain yang berfikiran sebegitu . Aku tak tahu la nak percaya ke tidak . Hari tu , budak ni ada cerita kat aku , yang dia and member dia sorang lagi try untuk menanyakan soalan dekat SI DIA mengenai aku . "Kau suka dia ehh ? " . then, dia cakap yang SI DIA aku tu malu2 la. perkara itu normal la kan. mungkin sebab dia pelik asal la diorang tanya soalan ini kat SI DIA aku tu . Tak mungkin la SI DIA jatuh hati kat aku ! Sebab aku ni tak sama taraf la dengan SI DIA la. Tapi , diorang cakap , diorang ada perasan akan berubahan yang berlaku pada SI DIA . mereka dapat rasa yang SI DIA suka kat aku . Tapi , perkara itu sungguh mustahil bagi aku ! TIDAK MUNGKIN. tapi , kalau ada jododh tak kemana . eventhough SI DIA ni lelaki idaman aku yang sudah hampir 5 tahun aku cari dan akhirnya kau jumpa kat sini .. tapi, aku tetap rasa yang SI DIA tak akan pernah suka kat aku . Jauh beza antara kiteorang ! .
Kadang2 , aku selalu mempersoalkan pada diri aku .. bolehkah kita menyukai seseorang dan mencintai seseorang itu ? Ada yang cakap ,, tidak salah untuk menyukai seseorang kerana sudah memang lumrah kita sebagai manusia . Tetapi , bolehkah kita berkapel ? ada yang cakap , islam tidak melarang umatnya untuk berkapel selagi tidak menimbulkan unsur2 maksiat , zina dan perkara2 yang dilarang oleh-NYA . tapi ada juga fatwa baru yang menyatakan bahawa berkapel itu HARAM . so, sekarang , mana yang betol ? aku keliru .. Ada la juga aku search GOOGLE fasal perkara2 macam ni .. susah nak faham .



Tapi aku ada terjumpa ayat ni .:-

CINTA KEPADA TUHAN ADALAH YANG ABADI
CINTA KEPADA BAGINDA NABI MUHAMMAD S.A.W CINTA YANG HAKIKI
CINTA KEPADA AYAH BONDA SERTA KELUARGA HANYA SEMENTARA
CINTA SESAMA INSAN SUBURKAN DENGAN KETAKWAAN

Thankyou for reading :) Give me some advice .

0 give some word:

Post a Comment

comment a good thing ok.