I've never forgotten about you even for a single day
♥ ALHAMDULILLAH YA RABB . May ALLAH send me to Uthmaniah earth safely.♥

Kesedihan yang teramat sangat . :(

[Jumaat – 5/8/2011]
Assalamualaikum..
Hi ~~ Malang sungguh nasib aku . Entahlah kenapa . Agaknya , inilah padahnya sebab aku banyak ketawa hari ini. Actually , hari ini adik aku balik daripada hostel . Memang rindu dengan dia . So, banyak la story yang aku ceritakan pada dia. Lagi2 pasal budak kelas aku tu. Memang gelak tawa habis-habisan la. Excited gila aku menceritakan perihal perangai budak tu kat adik aku. Aku rasa bertuah sebab dapat kawan yang macam tu sebab dia boleh buat orang ketawa. Dia bagaikan penghibur . Adik aku berasa cemburu dengan aku sebab aku ada kawan macam tu,

Tapi kegembiraan yang aku lalui itu tidak bertahan lama. Selapas berstory mory dengan adik aku , aku bagilah satu cadangan untuk menonton movie “INSIDIOUS” . Selang 15- 30 minutes , aku dapat mesej daripada dia. Mesej tu sebenarnya dia balas untuk mesej yang aku hantar kat dia pada petang tadi. Agak lama menunggu balasan daripada dia. Tapi aku ignorekan dulu mesej tu sebab tengah khusyuk ni tenguk movie .  . Then tiba2 dia call aku. Memang aku dah agak yang dia akan call sebab hari ini dia tak call aku lagi. Dia Tanya la aku kat mana , buat apa … Aku jawab dengan suara yang ceria + riang . Tiba2 je dia cakap dia tengah marah kat aku , bengang kat aku . Mula2 aku terpikir-pikir la juga , KENAPA ??
Baru aku tahu , permasalahan ini semua berlaku time aku online FB . Dia ada cakap yang dia dah blocklist aku la. Delete aku . bla bla bla… time tu , aku mula lah rasa sedih . Mood aku untuk tenguk movie tu pun dah hilang. Aku tak sangka la dia , yang selama ni aku puji2 , aku bangga-banggakan tu sanggup buat aku macam ni. Hanya disebabkan perkara itu , dia buat aku macam ni. Uh! Aku dah dapat rasa yang hubungan kiteorang sebagai kawan tidak akan bertahan lama.


Disebabkan perkara ni , wajah aku mula berubah , hati aku mula sedih , air mata aku mula mengalir. Tengah cakap dalam telefon dengan dia ni .. aku tahan suara menangis aku agar dia tidak dengar . akku memang dah hilang mood . BTW, aku rasa sebelum ni pun aku pernah kasi tahu korang semua yang aku ni seorang yang sensitive + emotional lebih. Cepat nangis , lagi2 bila ada orang yang memarahi aku. UH! Dah tu , dia cakap dia akan accept aku balik bila mood dia ok. Memang sebak la jugak hati aku ni . SEDIH GILA2 ! . Aku berasa malu dengan adik aku ! sebab aku menangis depan adik aku. MALU gila sebab aku baru je cakap pasal dia dan gumbiranya . Alih2 , aku menangis pula bila dapat panggilan daripada dia. Adik aku pun pelik. YEWLA ! Aku cakap SORRY dengan dia . Tapi time tu memang tak ada mood. Time dia tengah cakap dengan aku, hati aku sangat sebak sampaikan aku tak boleh nak bercakap . Aku terus letak telefon. And aku mesej la dia yang aku tak ada mood and aku cakap SORRY .. lagi . and dia ada balas, “mungkin hubungan kita tak akan rapat seperti dulu lagi. Memang air mata aku mengalir tanpa henti. Aku terus off phone. Tapi aku bukak balik sebab adik aku nak guna phone.Then lame sikit , dia mesej yang dia boleh maafkan aku.

Tapi, sampai sekarang aku berasa sedih sebab dia cakap macam tu at aku. Dia dah mula benci aku. Aku redha je la kalau dia tak nak accept aku sebagai kawan. TAPI ! aku tak leyh nak terima sebab dia benci + marah + bengang + tak nak kawan dengan aku hanya disebabkan perkara itu yang tak berapa nak penting bagi aku. HUH ! disebabkan itu, aku rasa.. aku nak DELETE acc FB aku . sebab aku tak nak la benda macam ini berlaku lagi ! Dan hanya akan menimbulkan masalah. SO, sekarang . aku kena piker jugak yang FB la tempat aku dimana aku jumpa balik kawan2 lama aku. So, sekarang , sama ada aku DELETE atau just DEACTIVE je. Emm, entah la ! aku pun tak tahu.


BTW , ni kali ke-3 aku menangis sebab ada masalah dengan kawan . :(

Sekarang , aku hanya redha + bertawakal kepada ALLAH . Sesunggunya , perjalan hidup kita ditentukan oleh ALLAH . Hopefully that we can be friend like usual. But still wanna say SORRY / MIANHAE to him !

Thank you .. 

Thankyou for reading :) Give me some advice .

0 give some word:

Post a Comment

comment a good thing ok.