I've never forgotten about you even for a single day
♥ ALHAMDULILLAH YA RABB . May ALLAH send me to Uthmaniah earth safely.♥

Bila ada adik yang nakal =='



Hi peeps ^^ Korang ada adik tak ? for sure ada kan ? berapa orang ? ramai takk ? best tak ada adik ? Fuhhh . Yang ada adik tu , mesti rasa apa yang aku rasa kan ? Lebih-lebih lagi kalau adik korang tu tersangatlah nakal .
Well , i've 3 little brother which are 4 ,8 and 9 years old ! They're too naughty that always make my mom and i pressure . Kalau dekat rumah , memang tak sah la hidup dorang kalau tak buat kami marah . Marah dek kerana sepahkan rumah , tak dengar cakap , bergaduh . Haihh , budak zaman sekarang ni . Memang tak tahu nak menghormati orang yang lebih tua daripada mereka .
Memang tak ada gunanya kalau my mom and i membebel sepanjang masa . Bukannya dorang peduli pun . Buat bodoh and selolah-olah kami ini tidak wujud . Tapi bila susah barulah nak cari kami . Haih , nasib baik mereka tu adik2 aku , kalau tak memang dah kena halau dah [sanggup ke halau orang ? ] bhahaha , well .. aku kena berlajar sikap bersabar semasa berada di rumah .
Adik-adik aku ni ada masanya menjadi musuh antara satu sama lain . Ada masanya menjadi sahabat yang tersangat la baik. well , itulah yang dinamakan adik-beradik . Kalau nak diikutkan , sesiapa yang menjadi jiran kiteorang , tersangatlah malang sebab hari-hari ada pencemaran bunyi yang datangnya dari rumah kami . Kesian betul jiran-jiran aku ni .
Bila ada adik yang nakal , memang pressure betul rasanya hati ini . Asyik nak marah je [aku la] . Mana tak nye , bila kita tengah duk diam ke apa, nanti tiba2 buat bising . Aduhhh , itulah budak2 . Disebabkan aku ni jenis yang hot-temper sikit [kat rumah je] , memang nak pecah la rumah kalau aku bukak mulut . Adala rasa malu dengan jiran2 , tapi nak wat cam mana , dah terdesak sangat . :P
Duit gaji aku pun menjadi mangsa kenakalan budak2 ni . Haihhh , macam mana nak aku nak bukak kedai kalau duit asyik diambil je ==' tAK apa , sabar itu separuh daripada iman :)

thanyou

Thankyou for reading :) Give me some advice .

0 give some word:

Post a Comment

comment a good thing ok.