I've never forgotten about you even for a single day
♥ ALHAMDULILLAH YA RABB . May ALLAH send me to Uthmaniah earth safely.♥

Kisah silam aku ..

Pernahkah aku menceritakan kepada korunk tentang kisah silam aku ? iaitu semasa aku tinggal di SHAH ALAM? .. Maybe ada yang pernah dengar , and maybe ada yang tak pernah dengar. So, sekarang aku nak ceritakan .

Aku tinggal kat Shah Alam sejak aku berumur 4 tahun . So, thats mean aku memang dah lama gila duduk sana and i've a lot of friends . Memang , dulu kalau nak berkawan tak kira laki or p.puan . Semuanya jadi kawan aku . Yeah , sudah tentu mereka baik dengan saya . Sampailah saya berjumpa dengan bff saya , Azimah . Dialah kawan yang paling lama yang pernah saya ada . Then, naik je darjah 1 , aku rasa time tuh, aku asyik kena buli je dengan orang . kesian kan aku ? Y_Y , aku pernah kena tumbuk kat hidung sampai berdarah hanya kerana aku membuat pilihan dengan memilih family dripada kawan. Lepas je aku dapat tumbukan layang tuh, memang aku tak berkawan dengan sesiapa accept Azimah la becz she's the only one my friend. . Bukan tumbuk je, aku selalu diejek bibir tebal. Dulu aku tak tahu ape2 lagi, so aku just taw senyum gelak and menangis jerk. AKu rasa, kalau nak diceritakan, memang tak cukup la tentang kenangan2 aku time darjah 1. Baru darjah 1. HAHA. BTW, start dripd drjah 1, aku ada minat kat sorang budak ni , nama dia Akif . [kalau nak diikutkan, dia laki pertama yang aku suka. Taw tak, kiteorang firt met time tadika 6 thn sampai drjah 4 XD] .

Naik darjah 2 , daripada SK HICOM ke SK SEKSYEN 27 (1) . Sekolah baru pada tahun 2003 . Disitu , aku berjumpa lagi ramai kawan yang caring kat aku. Antaranya , geng terhebad aku [ Azimah , Syamimi , Syaidatul , Ecah kecik , Ecah gila2 , Ain ]. Dorang je la yang selalu ada dimana saja aku pergi. Start tahun 2003 hingga tahun 2007 , aku bersekolah disitu. Memang banyak kenangan aku di sekolah tersebut .  Semasa aku bersekolah di situ , aku seorang yang aktif . AKu pernah menjadi wakil sekolah/daerah utk acara BOLA JARING , BOLA BALING , MERENTAS DESA , OLAHRAGA[lari berpagar] . Paling banyak aku pernah mewakili sekolah dalam acara Bola Jaring la. Aku start main permainan tersebut sejak aku darjah 2 la. So, memang expert la. KONON . hehe. Tapi, dulu aku teruk sikit. Ha, ni la masanya utk ceritakan perangai aku dulu. Emm,
--------------------------------------------
[Perangai teruk aku dulu ] .
1- Aku malas pergi sekolah . [Kalau mama suruh pergi , aku bersiap pakai baju sekolah then melencong ke tmpat lain even alone. ]
2- Aku suka ckp mcm keling . [ aku pernah tipu cikgu aku , parent and kawan. ]
3- Aku berlajar main2 . [Thats why UPSR dpt 2 A 3B je ].
4- Aku pernah mecuri . [LOL, berlajar dri kawan ]
5- AKu suka cakap besar .
6- Aku pentingkan diri sendiri [ tak pernah nak kasihankan kwn2 yg aku tak rapat ].
7-Aku boroskan hanya disebabkan lelaki . [tak patut tak patut].
8-Aku suka merayap,melepak + menghabiskan duit.
9-Panas baran dekat adik aku yg tercinta. [Sorry dik. ]
10-

[Perangai aku yg masih ada pada diri aku sekarang]
1- Tak akn melawan kalau ada orang cakap benda buruk pasal aku. [tpi akn menangis].
-------------------------------------------

Nie baru kisah sekolah kebangsaan , belum kisah sekolah agama lagi. Itu pun sudah terlalu ringkas. kan?
Time skolah .. aku rasa memang aku pandai time tuh , Tapi malangnya disebabkan sikap malas aku yg tidak suka ke sekolah , markah aku down ! UH, btw.. time kat sekolah agama .. aku ada juga minat kat sorg laki ni, nama dia Farid . aku pernah 1 kelas dengan dia time drjah 6 . dah la tuh thn teruk aku XD . Tapi perasaan aku tak tahan lama pada dia sebab aku tak rasa yang dia sesuai untuk aku .

Time aku darjah 6 juga , aku kenal dengan sorang mamat ni , nama dia Amirul . emm, nth . dulu aku memang cukup senang utk jatuh hati pada orang . tak tahulah kenapa. And disebabkan dialah , aku suka boros . Iaitu , hari2 aku akn topup RM 10 ringgit . Bayangkan berapa banyak duit aku telah habiskan ? Jujur aku ckp.. aku pernah mencuri duit adik aku hanya utk membeli topup utk aku dan dia.  Tenguk , bertapa bodohnya aku dulu. AKu pun tak tahu mcm mne aku leyh jadi cm gini.
Sampailah aku kenal dengan kembar dia yang bernama Asrul , aku jadi berubah sikit. SIKIT je kot.. tah, aku jatuh hati dekat dia pulak . emm, bagi aku .. dia baik . XD

Aku rasa .. dah habis cerita aku semasa duduk di SHAH ALAM. Jom cerita sal aku time duduk kat SG BULOH XD.
Thankyou for reading :) Give me some advice .

0 give some word:

Post a Comment

comment a good thing ok.