I've never forgotten about you even for a single day
♥ ALHAMDULILLAH YA RABB . May ALLAH send me to Uthmaniah earth safely.♥

Bulan pada malam ini .

Assalamualaikum..

Tengah malam sudah menjelma . Saya sedang asyik membuat ulang kaji . Tiba-tiba saya mendapat massage daripada kawan saya . Katanya "keluar rumah sekarang , tenguk bulan malam ni , subhanallah " . Saya pun apalagi , terus lompat dari katil then terus meluru ke pintu and keluar . Saya perhatikan bulan tersebut , SUBHANALLAH , cantik tapi dalam masa yang sama bulu roma semua naik . Memikirkan keajaiban ALLAH , dan memikirkan tentang petanda kejadian ini. Takut juga. Habis kecoh satu FACEBOOK pasal perkara ini. Lihatla gambar bulan pada malam ini yang sempat di ambil oleh rakan saya di FACEBOOK.



Subhanallah , Ajaib bukan .. ?
Ada la seorang rakan saya ini mengePOST mengenai apa yang dibicarakan oleh Syeikh Al-Bukhari :

"Hati-hati dengan kajaiban tuhan terhadap bulan pada hari ini. Dalam masa 44 hari, suatu benda yang dasyat akan berlaku terhadap semua umat manusia di bumi ini sebelum tarikh keramat tiupan sangkakala. Bulan yang indah ini bermaksud bumi ini sudah goyah dan uzur untuk didiami oleh umat manusia. Diharapkan kepada umat islam bersunggguh-sungguhlah melakukan Ibadat terhadap ALLAH S.W.T sebelum pintu kiamat akan tutup. Sekian dari Sheikh Al-Bukhari ulamak yang tersohor di mekkah. sila sebarkan perkara ini utk menyedarkan umat islam tentang perkara misteri ini. Subhanallah."

respond bagi POST ini :

" u do know this miracle of god have happened before. n will probably happen again. to my what sheikh said may be true but we dont know which is the REAL mark. only god knows. but ape2 pon, ibadah wajib di tunaikan"

"a first time for everything. inipon kali pertama bagi aku tgk nih. itulah kuasa Allah s.w.t , yang maha besar dan maha berkuasa. tp klu bagi org yg dh pernah tgk nih sblom nih mungkin diorg x rse seram. perkara yg kte tgk kali pertama biasanyer mesti ada satu perasaan kat kte, seram, takut, kagum, cantik mcm2 la"

Jadi, sebelum terlambat , marilah kita bersama-sama membuat ibadah berlipat kali ganda kepada ALLAH . Sesungguhnya pintu taubat masih terbuka bagi sesiapa yang ingin bertaubat .

Saya sebagai umat ISLAM hanya mampu mengeSHAREkan apa yang saya dapat .

Salam Ukhwah , Terima kasih .
Assalamualaikum.

[cr : nadia via massage , amin , haziq @ FACEBOOK ]
Thankyou for reading :) Give me some advice .

7 comments:

  1. uh, patutlah ramai ckp pasal benda ini. ok, faham-faham..

    ReplyDelete
  2. semalam pun ramai cakap kt fb tp sy tak online smalam.
    so tak dapat tengok. sob3..

    ReplyDelete
  3. itulah pasal. so, untunglah sape yang dpt tenguk :)

    ReplyDelete
  4. ta tenguk pon. alaa :[ , tapi tengok kat pix kaq syerah , da lawa sangad !

    ReplyDelete
  5. Memey la. rugi la sape yg tak tenguk. memang lawa sangat .

    ReplyDelete

comment a good thing ok.