I've never forgotten about you even for a single day
♥ ALHAMDULILLAH YA RABB . May ALLAH send me to Uthmaniah earth safely.♥

Kejadian aneh ..

Assalamualaikum..

Tadi di sekolah, kawan2 dan saya membuka topik soal dunia akhir zaman disebabkan oleh kejadian bulan yang sangat menarik semalam . So, banyak la persoalan yang di tanyakan oleh kawan2 saya . [actually sorang je.] HAHA . Memang tak tahu nak jawab apabila seorang kawan bertanya kepada saya , " apakah petunjuk bagi kejadian pada malam tadi ?" Wallahua'lam . Oleh itu, saya pun membuka cerita baru pasal mimpi saya pada malam/pagi tadi [sebab tidur pukul 3.30 pagi, hehe] . Nak tahu apa yang saya mimpikan?

"Begini . Sepertinya pada waktu itu saya berada dikampung, dan kami semua telah diberitahu bahawa pada waktu subuh, akan berlakunya kejadian aneh dimana matahari akan naik dari satu sudut [maybe arah barat. tak tahu la kan.] yang akan bergerak dengan lajunya . So that, after bangun tidur , saya pun segera menunaikan solat subuh lalu keluar rumah selepasnya . Then, tiba2 ada 1 cahaya sinaran mentari dari 1 sudut yang muncul seperti matahari terbit . tahu kan ? Tetapi, dengan apa yang saya lihat, matahari itu bergerak dengan pantasnya = matahari terbit --> terbenam matahari = 3 saat . Semasa matahari itu melintasi bumi, saya dapat lihat bentuk nya amatlah besar and terasa bahang panasnya . Then, selepas terbenam balik matahari itu, bumi diterangi dengan cahaya bulan semula . Jam menunjukkan pukul 6.10 A.M . Pada saat itu memang macam2 la yang saya fikirkan."

Setelah mendengar perihal mimpi saya tadi, kawan saya berasa pelik kerana saya asyik mendapat mimpi yang aneh . Sebelum ini saya pernah bermimpikan tentang kehancuran alam. Ala-ala movie 2012 tu ! Itulah, kadang-kadang saya terfikir, adakah masa itu akan tiba tak lama lagi ? Atau masa saya yang akan tiba dulu ? Wallahua'lam.

Oleh sebab dengar cerita2 macam gini , mula la timbul topik mengenai saat2 sebelum berlakunya kiamat . Ada yang tanya pasal IMAM MAHDI la, AD-DAJJAL la dan macam2 lagi la. Tapi yang pasti , semua yang akan berlaku hanya ALLAH sahaja yang tahu.
Kita sebagai umat ISLAM hanya perlu melakukan tangunggjawab kita . Semoga kita sama2 ditempatkan di tempat2 orang yang beriman.. Amin..

Tapi, ada satu soalan yang saya hendak tanya kepada anda semua . Bolehkah kita memikir-mikirkan perkara2 yang akan berlaku pada hari kiamat nanti ? Bolehkah kita membayang-bayangkan wajah IMAM MAHDI , DAJJAL dan lain2? And bolehkah kita mempersoalkan tentang macam mana ALLAH jadikan sesuatu benda tu seperti kejadian langit dan bumi . Adakah dunia ini macam dalam kotak ?

Saya harap, bagi yang arif tentang perkara ini, tolonglah menjawab pertanyaan ini. Kerana sesunggunya kita sebagai umat ISLAM hendaklah menolong antara satu sama lain :)

Terima kasih.
Thankyou for reading :) Give me some advice .

2 comments:

  1. Pernah juga mimpi perkara cmtu..tapi xnak fikir sangat la..takut jadi syirik lak..huhu

    ReplyDelete
  2. Yew, kadang2 . ada jugak terpikir cm tuh.

    ReplyDelete

comment a good thing ok.